Waar de schadebehandelaars hun best doen om de dossiers (af te wikkelen) en te sluiten, ben ik samen met mijn team en een robot bezig om weer nieuwe dossiers aan te maken. En nieuwe dossiers krijgen we veel, vaak wel honderden schademeldingen per week. Dus moeten we aan de bak!
Ikzelf werk drie dagen per week, op dit moment zijn we met drie administratieve medewerkers. Zo’n klein team en we doen niet eens allemaal hetzelfde. Elke ochtend inventariseren we met elkaar en overleggen we over de verdeling van het werk; welk team heeft het heel druk en waar is onze hulp het hardst nodig? Dat kan er na een vrije dag ineens heel anders uitzien.
Dat klinkt spannender dan het is: op sommige dagen ben je echt productie aan het maken door veel post of schademeldingen te verwerken. Het volgende moment heb je dan weer een opdracht om iets uit te zoeken wat veel tijd vergt. Dat vraagt flexibiliteit. We kunnen elkaar wel helpen en met de meeste taken schuiven onderling.
Binnen ons kleine team staat centraal hoe we zoveel mogelijk de behandelaars kunnen ondersteunen met het administratieve proces. Maar ook hoe je daarin je eigen talent optimaal kunt inzetten.
Veel van onze tijd zal de komende periode gaan naar het ‘opleiden’ van een nieuwe robot die veel simpele administratieve handelingen uit handen zal gaan nemen. Vooral op het gebied van de inkomende post zal deze robot veel kunnen afhandelen, maar dat is op dit moment nog in de testfase. Gelukkig blijft er nog genoeg over wat echt mensenwerk is, het is natuurlijk geen Star Trek
😉